Vanaf groep 3 merkte ik dat mijn dochter moeite had zich te concentreren op school. Ze is beweeglijk en snel afgeleid. Ze ziet alles wat er om haar heen gebeurt, maar gefocust aan het werk gaan met lezen, spelling en rekenen is lastig. Door hard te blijven werken heeft ze het tot in groep 5 aardig bij kunnen benen, maar op spelling en rekenen bleek ze steeds meer achter te lopen. Terwijl vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, natuur etc. prima gingen. De school heeft verschillende dingen geprobeerd en ook thuis hebben we extra geoefend, maar de achterstand op het gebied van voornamelijk spelling en rekenen bleef maar groeien. Dit zorgde ervoor dat ze af en toe met buikpijn naar school ging, vooral als er toetsen waren. Ik wilde haar zo graag helpen, maar wist niet hoe. Via via hoorde ik goede verhalen over de begeleiding van Karin en heb een afspraak met haar gemaakt.

Tijdens ons eerste bezoek aan Karin merkte ik dat mijn dochter zich erg prettig bij haar voelde. De oefeningen die Karin met haar deed zorgden ervoor dat zij en ook ik handvatten kregen om op een zinvolle manier te oefenen met spelling en rekenen. Het rekenen op een grote mat met een honderdveld zorgde ervoor dat ze meer inzicht kreeg in het rekenen en meer de rust nam om stap voor stap een som uit te rekenen. Door ‘tafels te springen’ ging het langzaam ook beter met het automatiseren van tafels. Ook heeft ze met de hulp van Karin leren klokkijken. Daarnaast heeft ze beter geleerd zich te concentreren door opdrachten te doen op het gebied van begrijpend lezen. Ze vond het leuk en vraagt me nu nog regelmatig of ik nog zo’n ‘puzzel’ voor haar heb. Door woordjes die ze moeilijk vindt om te schrijven, in haar hoofd op te slaan heeft ze ook stappen gezet op het gebied van spelling. Na 6 bijeenkomsten met Karin kan ik natuurlijk niet zeggen dat ze alle achterstanden ingehaald heeft, maar ze is wel vooruit gegaan. Het belangrijkste is dat ze meer zelfvertrouwen heeft gekregen. Ik ben niet de enige die dit ziet, ook op school was dit de leerkracht en de ib’er opgevallen.

We gaan nu thuis en op school verder oefenen met de handvatten die Karin ons geboden heeft. Stapje voor stapje zie ik haar groeien en dat doet mijn dochter en mijzelf goed. Gisteren vertelde mijn dochter nog vol trots dat ze een mooi compliment had gekregen. “Juf zei dat ik me al veel beter kan concentreren”, vertelde ze vol trots. Ik weet zeker dat de begeleiding van Karin en de oefeningen die ze gedaan heeft en nog doet, daarbij geholpen hebben. Door de begripvolle, geduldige en vriendelijke begeleiding van Karin is haar zelfvertrouwen gegroeid en gaat ze met meer plezier naar school. Toetsen op het gebied van spelling en rekenen vindt ze nog steeds spannend, maar het gaat beter en ik heb haar niet meer gehoord over buikpijn.
Ik kan ouders van kinderen die op het gebied van concentreren, automatiseren, rekenen en/of spelling problemen hebben van harte aanbevelen om eens een afspraak te maken met Karin. Mogelijk kan zij jullie ook handvatten bieden om op een effectieve en leuke manier te oefenen, waardoor het zelfvertrouwen weer kan groeien.

Meisje van 7 leert automatiseren en concentreren door coaching